Wat kan ik beter gebruiken, Instagram stories of een post?
Wat moet ik nou kiezen? Instagram Stories of Instagram posts? Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je met het idee kwam om iets te delen via Instagram en met de volgende vraag kwam te zitten: Kan ik dit het beste delen in de vorm van een Instagram story of in de vorm van een post? Wat is nou precies het verschil tussen een post en een story? SocialGram zocht het voor je uit.
Instagram post
Je Instagram pagina moet er ten alle tijden aantrekkelijk uitzien. Een Instagram post blijft (Als je de post niet zelf verwijderd) ten alle tijden op je pagina staan en daarom is de kwaliteit van de post erg belangrijk. De kleuren van de post moeten bijvoorbeeld matchen met andere foto’s die op het Instagram account te vinden zijn. Daarnaast is het heel belangrijk dat de inhoud van de Instagram post van waarde is voor de lezer.
Bij een Instagram post kan de lezer in de vorm van een like of een comment zijn of haar openbare mening over de post geven. Dus als jij een onderwerp bij een groter publiek wilt aankaarten om vervolgens hun mening te vragen is een Instagram post de ideale mogelijkheid om hiervoor te gebruiken.
Instagram stories
Het idee van een Instagram storie verschilt heel erg met dat van een Instagram post. Ten eerste zijn de stories maar 24 uur lang zichtbaar, dus als jij iets wilt delen met je volgers waarvan je het belangrijk vind dat iedereen het kan lezen maak er dan vooral geen story van maar post het op je homepagina. Een voordeel van de korte duur van de zichtbaarheid van de stories is dat het uiterlijk van de stories niet persé hoeft te matchen met dat van de posts, je ziet ze namelijk nooit tegelijk op hetzelfde scherm. Stories worden vaak gebruikt om te laten zien wat er achter de schermen gebeurt op het moment dat de posts worden voorbereid, het eindresultaat deel je dus meestal in de vorm van een post en niet in de vorm van een story.
Wil jij je InstaGram pagina vergroten door meer Likes en/of Volgers? Dan ben je bij SocialGram op het juiste adres! Klik hier om te beginnen.