Je Instagram volgers en viewers kopen? Dit bestaat!
Als bedrijf die Instagram als marketingtool gebruikt wil je maar een ding: jouw product zoveel mogelijk verkopen. Hoe je dit bereikt in Instagram is mede door mensen jouw product te laten zien, kortom, door een groot bereik te creëren via Instagram. Hoe bereik je dit? Juist, veel volgers en likes. Hoe bereik je dit snel? Net zoals online kleding shoppen, is het tegenwoordig mogelijk om online volgers en likes aan te schaffen. Of dit een goed idee is, laat ik aan jou.
We leven in een snelle wereld waar de mogelijkheden eindeloos zijn, zo ook voor Instagram en het verkrijgen van volgers en views. Al sinds de opkomst van Instagram wordt populariteit gelinkt aan het hebben van veel volgers en likes, zo ook voor bedrijven. Volgers en likes kopen is tegenwoordig mogelijk. Als bedrijf kan je volgers en likes aanschaffen, zodat je content meer likes krijgt en zodat wanneer mensen je profiel zien, het aantal volgers een stuk indrukwekkender is dan daarvoor. Dit zorgt ervoor dat meer volgers volgen, die uiteindelijk zorgen voor een groter bereik en meer bekendheid. Winnen toch?
What’s the deal dan, met volgers en likes kopen?
Het nadeel aan volgers kopen is dat het geen volgers zijn die je vanuit zichzelf willen volgen. Ja, het lijkt indrukwekkend veel volgers te hebben, geeft je veel likes en verhoogt de kans op meer volgers nadien, maar het uiteindelijke doel blijft verkopen. Reken maar uit: volgers die niet intern geïnteresseerd zijn in je bedrijf, gaan hoogstwaarschijnlijk niet kopen. Hiernaast is het moeilijk inschatten wie van de volgers die je post liken nou echt geïnteresseerd zijn, en wie niet. Als bedrijf is het belangrijk om je volgers te kennen zodat je hierop in kan spelen.
Focussen op volgers en likes is belangrijk als bedrijf, maar het zou niet enkel hetgeen zijn wat je zou moeten doen. Het bereiken van een groot bereik is belangrijk, maar het bereiken van een bereik, dat potentiële kopers bevat, dat je daadwerkelijk kent en interactie mee hebt is veel meer waard voor een bedrijf, de meeste dan toch.