Hoe krijg ik meer instagram likes?
Het is geen geheim dat Instagram-influencers goed geld kunnen verdienen. Maar als je ook maar een beetje tijd op het platform hebt doorgebracht en zonder plan berichten hebt gepost, weet je ook dat het krijgen van die felbegeerde ‘likes’ niet zo makkelijk is als je zou willen geloven. Er komt wel wat meer bij kijken dan alleen een foto maken en plaatsen met een pittig onderschrift. Als je meer likes wilt krijgen op Instagram, moet je een Instagram-strategie hebben. Gelukkig, als je je afvraagt hoe je meer Instagram likes kunt krijgen, ben je hier aan het juiste adres. In dit artikel lopen we met je door alles wat je moet doen om meer likes en betrokkenheid te krijgen op je Instagram posts, Stories, Reels, en IGTV.
Vind op tijd je doelgroep
Éen van de belangrijkste dingen die je kunt doen om jezelf op te stellen voor het krijgen van meer Instagram likes is het vinden van je doelgroep. Je hoeft niet alles voor iedereen te zijn, en dat moet je ook niet proberen. Je doelgroep zijn jouw mensen, degenen die geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen hebt. Schrijf je Instagram-profiel met dat doelpubliek in gedachten en bouw je contentmarketingstrategie rond het bereiken van hen. Dit soort targeting garandeert praktisch dat je de echte likes krijgt waar je naar hunkert.
Onderzoek je concurrenten
Net zoals je moet weten wie je doelgroep is, moet je ook je concurrenten kennen en begrijpen. Dit kan je ook helpen om nieuwe ideeën op te doen voor de inhoud die je wilt maken en delen op je eigen Instagram-account. Dat betekent niet dat je ze kopieert, natuurlijk. Maar bekijk zeker wat ze posten en let daarbij vooral op de content die ze delen en waar hun publiek enthousiast van wordt. Pas die inhoud aan zodat het bij je eigen stijl past. Je kunt zelfs kijken wie hun meest betrokken volgers zijn en beginnen hen te volgen en met hen in contact te treden om hen weg te lokken.
Test verschillende content
Hoewel Instagram begon als een plek om mooie foto’s te delen, is het uitgegroeid tot een multi-dimensionaal platform dat tal van mogelijkheden biedt om te experimenteren met het soort content dat je aanbiedt. Door verschillende soorten inhoud te testen, blijft je inhoud fris en je publiek geïnteresseerd. Na verloop van tijd zal je erachter komen welke soorten inhoud echt resoneren bij je publiek, zodat je je daar meer op kunt richten.
Deel opvallende foto’s
Instagram is een zeer visueel platform. Als zodanig moet je visueel aantrekkelijke content delen als je meer ogen op je content wilt krijgen – en de toename in ‘vind ik leuks’ die het gevolg is van het bereiken van een breed scala aan mensen. Er zijn twee eenvoudige dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat j0uw inhoud in het oog springt: maak foto’s van hoge kwaliteit en gebruik consequent filters.
Gelukkig heb je, als je een smartphone hebt, al een hoogwaardige camera die perfect is voor het vastleggen van verbluffende beelden. Om het meeste uit de camera van je smartphone te halen, kies je een plek om foto’s te maken met veel natuurlijk licht en zorg je ervoor dat er op de achtergrond niet te veel aan de hand is. Kies daarnaast een filter dat je foto’s laat knallen en blijf bij dat filter. Het kan leuk zijn om te spelen, maar als je op al je foto’s hetzelfde filter gebruikt, versterkt dat je visuele identiteit en is het voor je volgers gemakkelijker om je foto’s te herkennen in hun overvolle feeds omdat ze op jou lijken.
Plaats meer video-content
Video is ongelooflijk aantrekkelijk en valt op temidden van eindeloze stilstaande beelden in overvolle Instagram-feeds. Wij raden aan meer video-inhoud te plaatsen, vooral inhoud die niet afhankelijk is van audio. How-to video’s zijn bijzonder populair op Instagram. Bijschriften opnemen is belangrijk om gebruikers te bereiken die niet naar audio luisteren wanneer ze scrollen (en dat zijn er heel wat). Bovendien zijn bijschriften geweldig voor de toegankelijkheid, wat terecht een kenmerk wordt van merken en influencers die content plaatsen voor meer dan alleen een hogere verkoop.