Instagram Creator, een mooie zakelijke functie
Instagram creator is een mooie nieuwe zakelijke optie van Instagram. In dat nieuwe restaurant in de binnenstad vertelt een gepassioneerde coach je hoe je van je bedrijf een succes maakt, een online winkel met mooie foto’s van de nieuwste producten. Voorbeelden van allemaal bedrijven die Instagram gebruiken om zaken te doen. Het is tijd om de mogelijkheden van uw bedrijf onder de loep te nemen. In deze blog laat we u uitgebreid kennismaken met de verschillende mogelijkheden die Instagram voor bedrijven biedt, waaronder het nieuwe Instagram Creator-account.
Het begin van Instagram, voor het nieuwe Instagram Creator account.
Instagram was vroeger een platform voor het delen van prachtige foto’s. En dan wordt niet de foto’s van je gebruinde benen in een afgelegen zwembad bedoeld, maar foto’s van professionals die op zoek zijn naar een manier om dit te delen met anderen en de buitenwereld. Jonge photoshop-enthousiastelingen die hun creaties aan het grote publiek konden laten zien en prille fashionista’s die trots hun nieuwe outfits showen zonder hier een flinke vergoeding voor te verwachten. Instagram was er voor de makers die hun creativiteit wilden tonen.
Instagram creator.
Influencers, beroemdheden, artiesten en creatievelingen gebruiken nu vaak zakelijke Instagram-accounts om meer te weten te komen over hun statistieken. Ook al zijn ze geen bedrijf. Instagram heeft speciaal voor hen een creator-account gelanceerd. Hiermee kunt u Instagram gebruiken om zaken te doen zonder een bedrijf te vertegenwoordigen. Net als bij een zakelijk account kun je inzicht krijgen in de demografie van je volgers en de prestaties van je posts. Waardevolle informatie wanneer je een Instagram-account wilt ontwikkelen.
Zo zet je jouw Instagram profiel om naar een Business of Creator Account
Alle persoonsgegevens zijn eenvoudig om te zetten naar een zakelijk account. Ga naar je profiel instellingen, klik op “Account”, klik op “Converteren naar professioneel account” en kies tussen “Maker” of “Bedrijf”. Heb je een keuze gemaakt? Dan kunt u uw Instagram-account direct zakelijk gaan gebruiken.
Instagram zakelijk gebruiken: zo richt je je kanaal in
Of u nu een zakelijk account of een creator-account gebruikt, u heeft hetzelfde doel: uw wilt Instagram gebruiken om u kanaal te laten groeien. Aangezien de twee accounts er voor het scherm hetzelfde uitzien, zijn deze tips van toepassing op beide accounts:
- Maak een pakkend bio : leg in één oogopslag uit wat u bedrijf doet en waar u voor staat. Leg daarnaast beknopt uit wat er in uw feed te zien is. Een potentiële klant die uw profiel bezoekt, kan snel bepalen of hij u wilt blijven volgen. Vergeet niet uw website aan u profiel toe te voegen!
- Maak een gestructureerde feed: Uw Instagram-feed is een verlengstuk van uw website. Met de komst van Instagram-shopping kan een Instagram-bedrijfsaccount zelfs de hele website van sommige bedrijven vervangen! Daarom is het erg belangrijk om uw feed op dezelfde manier te bekijken als de homepage.
- Gebruik Instagram-verhalen: mensen volgen liever mensen dan merken. Daarom is storytelling belangrijk wanneer u Instagram Business gebruikt. Het verhaal biedt uw volgers de mogelijkheid om het unieke perspectief achter uw bedrijf te begrijpen. U kunt hier ongefilterde foto’s en video’s weergeven zonder uw feed te beïnvloeden.
- Het is echt niet nodig om elke dag te posten: plaats echt relevante inhoud, geen reeks nietszeggende foto’s, gewoon om te laten zien dat u er bent. Zeg het nog eens: mensen volgen graag mensen, en mensen worden graag in verhalen gebracht. Mensen letten niet elke dag op een bedrijf om offertes te controleren.
- Gebruik de juiste hashtags en markeer uw locatie: als u niet dagelijks of meerdere keren per dag iets plaatst, hoe zorgt u dan voor zichtbaarheid? Simpel: gebruik de juiste hashtags.
Wil jij direct meer volgers op je Instagram account? Klik dan hier om te kijken wat Social Gram voor jou kan doen.